• Kolajen Nedir Ve Bizim İçin Neden Önemli ?

    Kolajen Nedir Ve Bizim İçin Neden Önemli ? Kolajen, son zamanlarda cilt için olan faydalarıyla gündeme gelse de, vücut sağlığı için de vazgeçilmez bir protein olarak bilinmektedir. Kolajen doku, tendon, ligament, kıkırdak, eklem ve cildin yapı taşlarını oluşturan vücudumuzda en fazla bulunan proteindir. Kolajencilt ve kemik sağlığı, bağışıklık sisteminin güçlenmesi ve sindirim sisteminin düzenli çalışması

    HEMEN İNCELE
  • Spora gidiyorum ancak kilo veremiyorum ? diyorsanız Sizin için için beslenme önerileri

    Saatlerce spor yaptığınız halde tartıya çıktığınızda istediğiniz kadar azalma veya hiçbir kıpırdama göremiyor musunuz? Nerede yanlış yaptığınızı hemen söyleyebilirim; kaslarınızı yeterince beslemiyorsunuz! Uzun süren bir egzersiz sonrası kas glikojen depoları boşalabilmektedir. Karaciğer ve kaslardaki glikojen depolarının boşalması ise aşırı yorgunluk durumunun oluşmasına neden olmaktadır. Bu durum “duvara çapmak” olarak tanımlanır.  Düzenli antrenmanlar yapanlar yüksek karbonhidratlı

    HEMEN İNCELE
  • Bilinçli ya da Bilinçsiz Öğün Atlamak ?

    Bilinçli ya da Bilinçsiz Öğün Atlamak ? Günümüzde bilinçsiz olarak zamansızlık, yoğun iş stresi , yorucu hayat tarzı veya bili nçli olarak uzun süre aç kalınıyor. Bu uzun süre dönem aç kalmanın beraberinde getirdiği düşünülen az tükettim az kalori aldım hissi sizi yanıltan bir durumdur. Gerçekte durum pek de böyle değildir. Kahvaltıda canım bir şey istemiyor

    HEMEN İNCELE
  • Yaşam Kalitesini Düşüren Günümüz Gerçeği Kabızlık

     Yaşam Kalitesini Düşüren Günümüz Gerçeği Konstipasyon(Kabızlık) Konstipasyon durumu yani kabızlık; Barsak hareketlerinde zorluk dışkı geçişinde ağrı olarak adlandırılabilir tuvalete çıkışın uzun süre olmaması durumu Sağlıklı bireylerin günde bir kez ile haftada en az üç kez dışkılaması kalın bağırsağın işlevini sağlıklı bir biçimde sürdürmeye devam etmesi açısından önemlidir.Hemen herkeste gelişebilen kabızlık uzun sürdüğünde ciddi bir sorun

    HEMEN İNCELE
  • Diyet Yaparken Yapılmaması Gereken Hatalar

    Diyet Yaparken Yapılmaması Gereken Hatalar Vücut Ağırlığını Kaybetmek Uğruna Sağlığınızı Kaybetmeyin Zayıflamak isteyen kişilerin düştüğü en önemli hatalardan biri vücuda yeterli miktarda karbonhidrat vermemektir. Programa başladığı zaman ekmek, pilav, makarna, patates, mısır gibi besinleri tamamını diyet programından çıkaran kişilerin metabolizması vücuda ihtiyacı olan karbonhidrat kaynağı olan kan glikozu ve glikojen depoları tükenir dolasıyla kas içerisindeki

    HEMEN İNCELE
  • Sağlıklı Beslenmenin Anahtarı – Alışveriş

    Sağlıklı Beslenmenin Anahtarı – Alışveriş Mutfak Alışverişi için Süpermarketler, Organik Pazarlar vb. kurumlar çeşit çeşit rengârenk ürünleri ile bizi bekler. Peki rengarenk Yiyecek ve İçecek reyonlarındaki bu ürünlerle ilgili seçim yaparken nasıl karar vermeli ? -Etiket bilgilerini okuyarak öğrenmek en doğru karar … Sağlıklı Beslenmek kaliteli gıdayı tüketmek ve bilinçli ürünü satın almak ila başlar

    HEMEN İNCELE
  • Ramazanda Beslenme Önerileri

     Ramazanda Beslenme Önerileri Herhangi bir Sağlık sorunu olmayan ve oruç tutmak isteyen Müslümanların, iftar, sahur ve ara öğünlerde gerekli makro ve mikro besin öğelerinden olan enerji, protein, vitamin ve mineralleri yeterli ve dengeli bir şekilde alabilmeleri için sizlere bir yazı hazırladık . Bu yıl Ramazan ayında 16-17 saat aralığında süren açlık ve susuzluk durumu

    HEMEN İNCELE
  • Şişmanlık Bize Ne Katıyor Ya Da Bizden Neler Götürüyor?

    Şişmanlık vücutta fazla yağ birikimi olarak tanımlanırken, fazla kilolu olmak yağ, kemik ve kasların normal ağırlığından fazla olmasıdır. Şişmanlığın tek nedeni düzensiz ya da fazla beslenmek değildir. Birçok faktör genetik, hormonlar ve çevre bu durumu etkiler. Şişmanlık vücutta birçok denge bozukluklarına yol açar. Örneğin vücudunuzdaki fazla yağ sizi daha çok yorar. Vücuttaki organların daha fazla

    HEMEN İNCELE
  • Hangi Dönem ve Koşullarda Kilo Alma Riskimiz Var?

    İnsanların, hayatlarının bir döneminde kilo problemi ile karşılaşmaları gitgide kaçınılmaz bir hale gelmeye başladı. Ancak bazı kişiler bu konuda diğer insanlara göre daha şanssızlar. Neden mi? Çünkü kişinin bu konudaki kaderi doğmadan belirleniyor. Anne obezse, kiloluyken hamile kaldıysa ya da gebelik döneminde aşırı kilo aldıysa çocuğun da obezite olma riski daha yüksek. Ortam değişikliği yeme

    HEMEN İNCELE
  • 18 Soruda Mide Küçültme Ameliyatı ve Daha Fazlası

    “Bariatrik Cerrahi ve Benzer Operasyonlar” Teknolojinin ilerlemesinin, insan hayatı üzerindeki olumlu etkileri tartışılmaz bir gerçektir.  Ancak ne yazık ki bu “ilerleme”, ‘Obezite’ gibi büyük bir sorunu da beraberinde getirmiştir. Dünyada ve ülkemizde çok ciddi bir sorun haline gelen obezite hastalığı tıbbın da farklı alanlara yönelmesine neden oldu. Özelliklede son günlerde bu alanlardan biri oldukça dikkat

    HEMEN İNCELE
  • Çocuklarda Beslenme Yetersizliğine Sebep Olan 10 Durum

    1.DEPRESYON: Depresyon beyinde başlar ve beslenme yetersizliğini beraberinde getirebilir. Örneğin proteinler aminoasit içerirler. Bitkisel proteinlerdense hayvansal proteinler daha kolay emilerek vücutta kullanılır. Neden proteinler önemli? Beyin aminoasitleri kullanır. Sinir iletimi için zorunludurlar. Sinir iletimi ile vücut dengesi sağlanamazsa mutsuzluk,depsresyon,endişe gibi durumlar meydana gelir. İyi protein kaynaklı bir diyet bu dengenin sağlanmasını sağlar. 2.HİPERAKTİVİTE: Hiperaktivite de

    HEMEN İNCELE
  • Çocuklara Beslenme Alışkanlığı Kazandırmak

    Çocuklar bir şeyi doğru yaptıklarında ödüllendirilmeyi severler. Çocuklar ödül söz konusu olduğunda çikolata, pasta, şeker olursa çok mutlu olurlar. Bunu şöyle düşünelim: Markette çocuğunuzla birlikte alışveriş yapıyorsunuz. Çocuğunuzun doğru bir davranışını ödüllendirmek için gözlerinizle raflarda ‘ödül avcılığı’ yapıyorsunuz. Dondurma, çikolata, bisküvi, şeker bölümlerinden uzak durun. Doğruca sebze meyve bölümüne gidin ve çocuğunuzun en sevdiği meyveyi

    HEMEN İNCELE
  • Diyet Yaptığın Halde Neden Kilo Veremiyorsun?

    Diyetisyen olduğumu söylediğimde ilk soru şudur. ”Bana diyet programı verir misiniz, hangi besin yağ yaktırır, hangi bitki çayını içersem kilo veririm?” tarzında sorular ile karşılaşırım.Benim de cevabım şu olur.” Sizin vücudunuzu tanımam lazım yani kaç kilosunuz,boyunuz,yaşınız,günlük fiziksel hareketinizi bilmem gerekir. Sonrasında sevdiğiniz ,sevmediğiniz besinler, nerede yersiniz,evinizde yemeğinizi kim hazırlar, kimler ile beraber yersiniz. Tabiki sadece

    HEMEN İNCELE
  • 1 Haftada 10 Kilo Verdiren Diyet

    Sanki elinizde sihirli bir değnek var ve diyetleri yaptığınızda bütün kilolar gidecekmiş gibi geliyor. Sabah uyandığınızda birde bakmışsınız ki hiç kilonuz kalmamış. Kulağa ne kadar hoş geliyor değil mi? Aslında ben de çok isterdim elimde sihirli bir değnek olsa ve çabucak kilolar verdirebilsem. Ne yalan söyleyeyim obezite alanında uzman bir diyetisyen olmasaydım ben de bu tür

    HEMEN İNCELE
  • Doğru Beslenme ile Kilolarınızdan Kurtulun

    Günümüzde çoğu insan kısa sürede fazla kilo vererek kilolarından kurtulmak için televizyondan duyduğu ya da internetten araştırarak yaptığı sağlıksız diyetlerle zayıflamaktadır. Bu sağlıksız diyetler sonucu ise verdikleri kiloları daha hızlı ve fazla bir şekilde geri almakta hatta hastalıklara kadar giden bir süreç içine girmektedirler. Diyet yeterli ve dengeli bir şekilde doğru olarak yapılmalıdır. Doğru olarak

    HEMEN İNCELE